Försök till nya vanor och rutiner i vardagen

Måste börja med att tacka för allt fint ni skriver till mig, både nu och tidigare. Det värmer och det hjälper mig lite att komma upp på fötterna igen.
.
Idag lyser solen, vilket tar med sig glatt humör :) Vi har ett litet experimentprojekt på gång här hemma. Lillstumpan ska nämligen få försöka sova i eget rum nu om nätterna hoppas vi. Vi har under förmiddagen baxat in spjälsäng i hennes rum och försökt att få ordning så gott det går med inredningsdelen. Eller vi, snarare jag. Det är nog bara jag som stör mig på att vi har en dator står i ett hörn i hennes barnrum. Dock bara provisoriskt, men ändå! Det kliar i mina pysselfingrar och jag vill börja inreda hennes rum så som jag vill ha det. Men det tar tvärstopp pga datorhörnan plus att ekonomin inte riktigt vill som jag vill just nu. Vill ha pengar! Ideer finns det gott om.. Men inte pengar. Suck!
.
Iallafall, vi håller ett par tummar på att C accepterar våra nya planer och att hon får sova lite bättre på nätterna. Hon är så fruktansvärt mammig vissa nätter. På det här sätter hoppas jag kunna avverka den sista lilla, lilla amningsdelen som finns kvar. Nämligen snuttandet nattetid. Tidigare har det bara varit lathet att inte försöka sluta nattamma. Det ÄR en smidig nattningsteknik, speciellt när man är toooktrött. Men nu hoppas jag att både hon och jag får en lite skjuts åt rätt håll. Även om det då blir ett definitivt slut på bebistiden, lite separationsångest har denna mamman.
.
Ha en fin dag! Nu ska resten av alla måsten tas tag i. Pusstjing! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det underbart att inreda? Jag kikar runt på inredningssidor nästan varje dag och har miljoner idéer på saker jag vill göra. När jag var hemma hos er sist tänkte jag på hur mycket underbara små inredningsdetaljer du fått till. Det märks att du är duktig på inredning och jag hoppas du får pengar nog att få till det du vill.

2012-02-28 @ 14:01:52
URL: http://blogg.joona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0