Värdet av ett vuxensnack..

Tidigare ikväll hade jag och min karl ett vuxet samtal, ett härligt sådant. Pratar man bara bebissnack hela dagarna som denna mor gör så uppskattar man verkligen sådana här samtal. Ett djupt, känslosamt och samtidigt kärleksfullt o värnande om varandra.
.
Ett sådant om våra nya roller som föräldrar, negativa o positiva beteenden hos oss själva sen denna omställning, om näras svek och bristande respekt, om filmkvällar o drömmar. Ja, vi hann med en del innan hans plikt som truckförare kallade. Denna kväll resulterade i ett brev för min del. Ett brev som förhoppningsvis kommer sätta punkt för det som jag så länge har hoppats på ska rinna ut i sanden men som ändå hängt envist i hasorna. Förflutet, sorg, svek men även omöjliga framtids handlingar. Ja, det brev som kanske bara hamnar i min skräplåda eller som kanske postas till en berörd. Dagsformen bestämmer!
.
Vill härifrån sängen avsluta inlägget med att tacka för den vuxna stund vi hade i soffan, du betyder allt för mig Rick! Du och jag mot törnar och taggtråd, du och jag mot rosa hjärtan och bebisnappar! Jag älskar dig! <3
.
Godnatt mina vänner, och hörni, det blir så mycket roligare med bloggandet om ni vill sätta ett kommentarsspår i något inlägg innan ni kilar vidare.

Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt med lite vuxentid - kan tänka mig att det annars är lätt att fastna enbart i rollen som förälder. Det är faktiskt min största skräck inför framtida familjeliv, att man ska bli så insnöad i barnet o allt som hör därtill o liksom glömmer bort att vårda kärleken i all bebisdimma.

2011-10-19 @ 23:34:17
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kan bara tänka mig vilken omställning det måste vara för er att bli föräldrar. Det är just sån tid som ni hade igår kväll som är otroligt viktigt för att hålla ett förhållande vid liv när man får barn, det tror åtminstone jag. Barn och allt underbart de medför i all ära, men det gäller att inte glömma bort sig själv och sin kära på köpet. Jag vet att man kan vara en fantastisk förälder även om man tar hand om sig själv och sitt förhållande :)

2011-10-20 @ 07:56:35
URL: http://blogg.joona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0