Ännu ett sådant rörigt inlägg

Måndag, den här dagen har gått fort asså. När Rick hade vaknat efter nattens jobb tog vi en sväng till Ikea som jag tidigare nämnt att jag önskat. Pengar fattigare men en bra början på barnrumsidéerna rikare. :) Och nu sitter vi här igen, jag och C. Fadern är iväg för ännu en natt för industrin.
'
Gårdagskvällen gick kalasbra, nattningen var inga probs över huvudtaget. Vilket det har varit lite knas med förut. Och denna kväll verkar bli en lika skön en som igår. Peppar peppar!
'
Är det inte så att man blir bra mycket blödigare när man blir mamma? Jag har iaf kännt av en enorm skillnad från första dagen som nybliven förälder. Kan bli tårögd av minsta lilla, av ledsamma saker såväl som roliga och lyckliga saker. Kan komma på mig själv med att titta på C och tårarna bara fyller ögonen i ett nafs. Tårar av lycka då självklart! Stolthet! Denna lilla parvel skulle jag kunna ge allt i hela världen till. Mina armar är hennes trygghet och min kärlek har hon i sina händer. Mitt älskade barn!
'
Imorgon är det då tisdag. Vilket innebär vägning av lilltjejen, ett besök hos fk som strular någe enormt med mig hela tiden. Ingenting dom säger eller skriver innefattar något vettigt eller logiskt någon gång. Skumt patrask dom där. Sedan en promenad till jobbet, igen, för att hämta papper som fk i sin tur ska få skickat till sig. Vem som är den lidande parten i det hela? Det blir väl jag dårå, för i dagsläget ser det inte ut som att jag kommer få mina pengar som jag hade förväntat mig den här månaden. Inte nog med att det är struntsummor man tvingas leva av som mammaledig, man ska heller inte få ut sina pengar i tid. Tröttsamt! Oh så tröttsamt!
'
Okej, stänger klagomuren för ikväll. Godnatt med er mina vänner! :)
'
/J

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, ännu blödigare som förälder, hur sjutton ska det gå för mig i framtiden? Jag som blir blödig o grinar för minsta lilla.

Hoppas att det löser sig med fk - typiskt alla myndigheter att krångla...

Kram på er!

2011-06-21 @ 14:25:57
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0