Lat måndag!

Efter en helhelg på jobbet och då menar jag helhelg från morgon till kväll, är jag lite mör i huvud och kropp måste jag säga. Vaknade med ett jättekrut i kroppen och tanken var att jag skulle röja järnet här hemma med städning och julpyntsbortplock. T.o.m solen lyste in i sovrummet och gav en ännu större glädje till att vakna upp till den här dagen, sovmorgonen var underbar och det var hur härligt som helst att få sova med Rick efter en dryg vecka av ensamsovande.
'
Jag kliver upp och börjar med mitt plockande men efter ett par små motgångar rycker humöret i taket och hela den glada världen rasar från himlen. Saker kastas och den härliga glöden jag hade när jag vaknade var som bortblåst! Rick fixade lite mat och sedan drog vi oss bort mot blomaffären där vårblommor till fönstrena skulle köpas. Jag återvänder hemåt ensam då Rick drar vidare mot jobbet.
'
Den där korta promenaden till blombutiken gjorde susen, en stund. Hade ett gladare humör och jag började pula lite. Har sedan varvat dagen med att somna till på soffan, plockat lite igen och suttit framför tvn och intagit lite föda. Katten parkerade sig sött i mitt halvliggande knä/magen och där låg vi och myste medan krabaten i magen började leva rövare :)
'
Nu väntar jag på att familjen Annorlunda ska dra igång på tvn och sedan knallar väl karln in genom dörren inom kort, som jag har saknat! :) Då blir det mys med film och cheesecaken jag slängde ihop tidigare. M-m-mm.. <3
'
Imorron är det tjejdejter på schemat. Lunch med puman Fill på stan och förhoppningsvis tar jag den där tidigare nämnda vändan på stan och handlar dessa plagg som jag länge längtat efter. Senare under morgondagen ska lille Albin sen-firas och Emma får med andra ord ett besök, gillas!
'
Avslutande ord blir; Ska försöka uppdatera bloggen med lite aktuella bilder i fortsättningen. Vill även tillägga att jag längtar tills jag får posera framför sysslingens kamera med mage och karl, än är det lite tidigt men sådant har det redan pratats om och jag ser verkligen fram emot det! :D

/J

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt att du ser fram emot det för det gör jag också :) Har lite idéer men vet inte alls om de går att genomföra än, så vi får se. Låter såhärligt med en liten parvel som lever rövare, och en katt som gosar också för den delen. Vårblommor skulle jag också vilja köpa, men jag dödar alltid alla mina.

2011-01-10 @ 21:57:37
URL: http://blogg.joona.se
Postat av: f

åh va mys med fotografering!!!!

2011-01-11 @ 17:05:02
URL: http://voiceinmyhead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0