Uselt lördagshumör!

Morgonen började bra jäkla konstigt. Vaknade med världens magkramp och ögonen som brände av tårar efter en genomhemsk dröm. Att förlora någon plötsligt, en hjärtesorg.. det är inte att leka med. Speciellt inte när man känner på sig att drömmen är verklig. Jag brukar kunna ha en förmåga att "väcka" mig själv när jag drömmer hemskheter genom att pressa upp ögonen. Men i det här fallet så kändes allt som sagt väldigt verkligt så jag genomled hela drömmen tills jag självvaknade. Usch! Lärdomen av detta är att man ska ta hand om varandra och verkligen vara glad för de man har omkring sig. Man ska aldrig ta någon eller något förgivet!
.
Morgonen fortsätter i butter anda. Humöret stryker med i samma takt som motgångarna går mot en. Det har nu slutat med att jag har satt en katt i skamvrån i sovrummet, skickat ut karln för att handla och satt mig själv framför klagomuren på bloggen. Visst, det är bara lunchtid på denna lördag men jag är beredd att gå och lägga mig och vakna glad igen. Jag hade ju längtat sådant till denna helg. Glada humör kom nu!
.
Igår var det fredag. Fredag som i 50årsfest. Ni som känner till hur vädret var i dessa trakter igår vet att det var helt klart ett innesittarväder. Vilket jag inte alls hade haft något emot. Regnet öste ner och jag ville bara mysa ner mig i soffan under en filt med mina fina och tända ljus och se på tvburken. Men planen var ju då att fira släkting som fyllt 50 dårå. Drog på mig klänning, nylonstrumpbyxor och piffade håret finare än vad man annars brukar göra. Klädde tösen och såg hur karln bytte kläder ett antal gånger. Sedan skulle vi bege oss. Avståndet var sådär kort så att det bara skulle bara larvigt att ta bilen till festen, men ack så fel vi hade när vi väl börjat gå. Mina skor var vattenfyllda så det sipprade mellan tårna, nederdelen av klänningen genomblöt och benen genomfrusna. Barnet låg fint i barnvagnen under regnskydd så henne gick det ingen nöd på. Karln var dränkt på ryggen och klagoordet om håret ljöd.
.
Men väl framme så var det mycket trevligt. Kul att träffa alla och maten var mycket god och fräsch. Vi bar hem igenom regnet igen vid halv elvatiden då snörpan, som redan hunnit somna på festen, skulle nattas. Kvällen slutade med att både jag och hon låg i sängen och snarkade ikapp. Väcktes då Rick klev in i sovrummet vid 2tiden och då var det bara att pallra sig upp och tvätta bort sminket som halvt regnat bort, plocka bort de 20-30tal hårspännen som satt i svinryggen och slänga av sig kläderna och somna om igen.
Slutord; Den där mysa-ner-sig-framför-en-film-i-soffan-med-tända-ljus-kväll får vi förhoppningsvis ta ikväll om humöret vänder på tassen. :)
.
Hoppas att ni har en trevlig helg so far. Annars önskar jag er en trevlig en. På återseende! :)
.
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0