Vänners betydelse, oändlighetsdag och hemska mardrömmar.

Hon säger att det är lättare att lösa andras problem, att det kanske är själviskt att hålla sina egna problem inom sig men att det lätt blir så. Jag förstår henne samtidigt som jag blir lite ledsen över att man kan tänka så. Alla behöver vi en väns axel att luta sig emot och kanske fälla en tår. Men hon är stark!

Idag mår jag riktigt bra! Jag har haft världens längsta arbetsdag känns det dock som, att börja 12 och inte komma hem förrän kvällen smyger sig på är inte skoj asså. Snart måste jag ju gå och lägga mig för att vara pigg och glad imorronbitti då en morgonpromenix är inbokad med Fröken söt. Imorgon är även veckans enda lediga dag och under den ska jag hinna med mycket kan jag lova. Inte minst här hemma. Måste även panikleta efter ett par arbetsskor då mina som jag har på jobbet har gått sönder men som ändå används fortfarande :S

Valsnacket hörs i bakgrunden på tv-apparaten. Och han, min finaste, har begett sig till jobbet för ännu en natt där. Usch! Jag vill ha honom hemma, hos mig, brevid mig, i våran säng! Nuu! Igårkväll var en jobbig kväll då jag saknade ihjäl mig efter sällskap. Och som grädde på moset drömde jag hemska mardrömmar. Sådan hemsk mardröm som slutade med att jag var tvungen att pressa upp mina ögon för att tvinga mig själv att vakna. Den var så hemsk! Jag vaknade med dunkande svank, där jag ett flertal gånger hade blivit biten. Och jag kände fortfarande hur det kändes när man pressar igenom en tummen genom någons öga för att försöka få ett slut på bitandet i min svank. Det som var det hemskaste var att han som bet mig var Rickard. Och det var även honom jag försökte ha ihjäl genom att trycka sönder ögonen på honom. USCH! Nej, nu måste jag släppa det innan magen vrider sig ut o in här. Men att en dröm kan kännas så verklig fysiskt när man vaknar. Skrämmande!

Nu börjar ögonen falla ihop så jag ska slänga täcket över huvudet och inte vakna upp förrän en varm famn omringar min kropp igen, imorronbitti. Puss o nyp!

/J

Kommentarer
Postat av: f.

men fy!vilken dröm :(

2010-09-02 @ 06:52:26
URL: http://voiceinmyhead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0