Om...

.. att bakom ryggen på andra påtala elaka saker om folk utan att ens känna av ett svidande samvete eller hitta nån moral i kroppen.

.. att titeln vänner borde betyder att man står personen i frågan nära.

.. att småstäder oftast är mest fulla med skit och att tjejer oftast är elakare mot varandra än vad killar är.

.. att se över sitt eget bo innan man pickar på nån annans. Sten i glashus vet ni!


Med en samlad titel då dah, jag är trött på detta skitsnack som jag trodde folk i min ålder hade växt ifrån. Jag är trött på denna småstad som talar om sanningen för dom som lever i den innan personerna själva gör det för varandra. Det är som en ormgrop hela samhället! Idiotiskt hur människor kan skapas till monster och egocentriska bitchar.

Jag har inte personligen drabbats av någonting, gudskelov! Men det kan svida lika illa när folk som man håller av och folk som man känner krigar med varandra. Och detta bloggkrig! Jag är glad över att slippa denna ormgrop som rasslar till så fort någon tar ett steg åt någon riktning.

Man får inte må dåligt och man får tydligen heller inte må bra heller. Tjejer kan vara hemska! Detta snack om varandra som saknar slut och denna tjurighet. Är vi/ni vuxna kvinnor? Jag ser er som det iaf, men attityden och beteendet säger nåt annat till och från.

Varför kan inte alla bara försöka värna om varandras välmående och vara rädd om de vänner som dom har? Denna utveckling skrämmer mig litegrann. Vet man ens själv vilka man kan lita på till slut? Vet man verkligen vilka som är ens riktiga vänner när det väl gäller eller är det bara en fin fasad som fortfarande står ståtligt rakt medan sanningen är nere i leran och kravlar?

Säger det igen, jag vet vilka som står mig närmast och vilka som är dom fina personerna jag bör värna om. Men jag vill att dom som finns i min omgivning också ska göra det, dom har sina fina personligheter och egenskaper. Men just nu visas dom sällan, släpp tjurighet och bli dessa vackra kvinnor som jag sedan länge vet att ni är!

/J

Kommentarer
Postat av: Mia

Bra skrivet! Om bara tjejer kunde ta och gräva ner bitchigheten o bete sig som folk, skulle allting vara så mycket enklare.

Trevlig helg =)

2010-09-03 @ 14:51:22
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0