Borde, måste, ska... senare

Sitter och njuter av omgivningen, av hur lugnt och skönt det är, att solen lyser in genom fönstret såhär på kvällskvisten men kan inte låta bli att sakna honom som jag bara pussade lätt på tinningen imorse innan jag travade iväg till jobbet.

Jag får lyssna på min musik utan att någon behöver bry sig. T.o.m den allra värsta och mest ingrodda "jag-musiken". Jag får sitta och mixa ny musik med sådant egentligen enbart tjejar lyssnar på. Kommer fram till att det nästan är tur att jag sitter här ensam :D Men så slår verkligheten ett slag i fantiseringshuvudet och påminner om alla måsten som jag lovade mig själv att ta itu med ikväll. :S

Istället har jag suttit på fiket med henne och bara babblat blaska :P I-landsproblem och relationsmissar, gynstolar och tjejintriger. Skönt med ett brejk från allt en stund. Att bara få tillåta sig själv att bara vara. Det är också viktigt!

Imorron är min sista arbetsdag för denna vecka, sen är jag ledig i hela tre dagar! Hur underbart som helst! Det var länge sen kan jag säga. Helgen ska planeras som så; Pojken jag lever och andas med ska det sättas kvalitetstid tillsammans med. Även det var länge sen och jag tror att vi behöver det nu. För att tillåta sig att skämma bort sig själv en stund, för att bara få komma bort hemifrån och från denna stad. Det ska bli bra skönt. Lördagen ser dessvärre oviss ut, får luska fram nåt kul att fördriva den kvällen med eftersom att jag troligtvis blir gräsänka den kvällen. :P

Gräva fram måste-listan och ta tag i koleran kanske, japp!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0