Åter till dom vuxna..

Jag slutar helt enkelt inte att förvånas hur sk. vuxna människor beter sig och behandlar andra. Jag vill tro gott om alla, varför kan jag inte få göra det o därefter ha rätt? Jag blir så ledsen. Jag blir ledsen på hur mänskligheter funkar ibland och jag blir ledsen för mina näras skull som i detta fallet gång på gång blir drabbad av denna fula vuxenlek.

Vad får man ut av att vara elak och snacka en massa skräp om andra? Jag hamnar åter i den här fantasivärlden då alla är glada och är vänner med varandra. Där man inte får ta emot fula taggar från sina (ex) vänner. Men min fantasi rasar i golvet och går i tusen bitar.

Är inte livet så mycket roligare om man strävar efter att vara snäll och trevlig? Hur skulle du själv vilja att andra var mot dig? Motsvaret har i det här fallet varit en femårings svar och skyller gärna på den andra. Väx upp! Vi är inte fem år längre då mamma och pappa kan knalla in i grälet och ta leksaken ifrån det ena barnet och ge till den andra och så är allt bra igen. Vi är vuxna och vi borde kunna förstå vad som är rätt. Understryk borde!

Jag kan inte lösa detta, för jag är egentligen inte inblandad i den här smeten. Jag kan bara sitta och vänta på att ni ska lösa saken själva och att vi sedan kan återgå till hur det var förut. Utan knivar i ryggen och fula flin.

Vad har mina fina flickor förändrats till?


/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0