Jobb . . .



Det driver mig till vansinne! Just nu är jag så utpumpad, tom i skallen och jag vill både sätta mig ner och gråta och skrika samtidigt. Det är den känslan, den känslan jag får när ingen lyssnar. När folk som ska finnas och stötta inte finns där som dom lovar.

"Ni är så duktiga", visst, jättesnällt att ni tycker det. Men hur länge orkar man? Hur länge klarar man av att hålla humöret uppe och slita tills håret trillar av?!

Kvinnor inom vårdyrket är kvinnor som sliter. Som sällan klagar utan går på knäna och arbetar trots vissa, ibland kraftiga, motgångar. Kvinnor kan! Håller med, men nånstans tar orken slut.

/J


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vet precis, på pricken, hur du känner just nu..

2010-05-25 @ 16:13:38
URL: http://blogg.joona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0