Delade meningar . . .

. . .leder inte alltid till en bra slutsats.

En lugn onsdag över ett par glas vin. Tre tjejer och ett hett samtalsämne.
Ämnet; Vart finns moralen hos en tös som väljer att uttala sig om att det är okej att ligga med en upptagen kille om ett bra tillfälle erbjuds. Och; är det främst tjejen man ska dela ut hat mot om hon skulle lyckas få omkull ens pojkvän eller är det pojkvännen i frågan som skruvar till det och i sin tur får ta konsekvenserna av sitt eget handlande?

Vi är i stort sett uppdelade i två mot en. Jag personligen avskyr otrohet och brudar som utmanar/väljer att aktivt försöka förstöra för ett par som har det bra. Ser inte nöjet i det hela. Får det förklarat för mig att det främst kan ha med bekräftelse att göra. Att det blir ett större lyft i självförtroendet om en upptagen karl väljer henne framför sin egen flickvän än om hon skulle få omkull ett kvart-i-två-ragg på krogen. Mjaa, förstår tanken men den är ändå inte sund.

Sen, om jag skulle hata pojkvännen eller bruden som lyckats få omkull honom mest? Den frågan är inte alls svår att svara på. Kvinnfolk är alltid kvinnfolk. Väljer en tjej, som vet att han tillhör mig, att kladda och utmana pojkvännen.. då förtjänar inte hon alls någon respekt ifrån mitt håll. Som jag tidigare sa, jag förstår inte nöjet i det och heller inte vad hon tjänar på det. Jag skulle självklart kasta ut karln som vikit ner sig och hamnat i halmen med henne, han skulle raderas snabbare än kvickt ut ur mitt liv. Men i slutänden är det alltid bruden man klandrar och peka på på stan och ger ett argt öga åt. Hon kommer alltid att vara stämplad som slampan i historien!

Vi kommer som sagt inte fram till samma åsikt eller värdering men diskussionen var intressant och het, utan några arga miner. Sedan fortsätter vi dricka av vårat vin och går vidare till nästa diskussion.

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0