Mejl från moster

Skitdålig uppdatering, I know! Tala om nåt jag inte redan vet. Men tänkte iaf bjuda på den här innan jag måste brådska iväg till jobbet.. :)

Man är aldrig för gammal för att starta eget.

En gammal gumma kom gående med två sopsäckar i släp, en i var hand. Det var ett litet hål i en av sopsäckarna och en hundralapp föll ut.
Detta observerades av en poliskonstapel som hejdade gumman och visade henne sedeln och hålet.

Tack snälla konstapeln, sa gumman. Hela säcken är full med hundralappar, men tro inte att jag har stulit dom. Jag bor precis vid fotbollsplanen och karlarna brukar kissa i min trädgård varje gång det är match. Då står jag där på lur med en rejäl häcksax och säger; Hundra kronor, annars klipper jag av den!

Det var ingen dum idé, skrattade konstapeln. Är det hundralappar i den andra svarta säcken också?
Nej, det är ju inte alla som betalar. . .

/J




Kommentarer
Postat av: Mia

Hehe, den var bra minsann. Så ska de tas ;P

2010-06-01 @ 13:37:54
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0