På promenad . . . "Tänk om.."

En solig eftermiddag. Lagom promenadtempo. Ett samtalsämne som bjuder på flera leenden.

Vi hade promenerat ett tag och ämnet kommer på tal. "Tänk om.." säger han. Tänk om vad? svarar jag. "Jaa tänk om du hade fått ett telefonsamtal eller om något annat hade dykt upp då. Då hade du kanske aldrig hamnat där du hamnade inom nätvärlden den dagen."

Jag kan inte annat än att nicka och hålla med. Och där satte våra "tänk-om-fantasier" igång. Jag kontrade med att; tänk om du aldrig hade skickat iväg det där smset när jag var i Tunisien med flickorna? Och om vi aldrig hade träffats på barbordet på den lokala nattklubben den kvällen. Då hade vi troligtvis aldrig träffats.

Vi väljer att svänga av på en längre promenadväg och vi enas lite lätt om att livet kanske styrs av ödet ibland. När man sitter med facit i handen och har dåtiden att titta tillbaka på, då kan jag inte låta bli att tro på ödet.

På den promenaden blev jag bara mer kär i den karln! Vi hade så fina och intressanta samtal som bara får en liten flicka att smälta, han var på det gladaste och pratigaste jaget som jag inte riktigt sett tidigare. Vi gick där och myste, på den långa, naturrika, soliga promenadvägen.

Han och jag! <3

/J

Kommentarer
Postat av: f.

myssssigt:D

2010-07-07 @ 11:40:58
Postat av: Mia

Sådär brukar jag med tänka, för jag är sååå innerligt glad att jag gick ut den kvällen då mina och Andreas vägar möttes. Det måste ha varit ödet!

2010-07-07 @ 13:40:37
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0