Vissa saker kan man helt enkelt inte styra över.

Ibland tror jag att andra styr mer över mitt liv än vad jag själv gör.. Skumt. Ett kontrollfreak som jag? Jag som alltid ser till att ha kontrollen över det mesta. Men inte nu..

Maktlöshet måste vara bland dom mest hemska känslorna.. kan iaf jag tycka. När man tappar kontrollen, då tappar man makten. Makten över sitt eget liv. Kontrollen är nåt som tillhör kvinnans livsstil. Gah!

Ingen kan väl styra över en annan människa, eller?

Är man duktig och smart om man klarar av att manipulera en person utan att det märks utåt? Ska man klappa denne på axeln och säga 'bra jobbat'? Eller är det en skamlig talang man besitter? Mitt svar tillhör nog det sistnämnda. Jag tycker att man är ynklig om man ens tar till manipulation. Vem ger någon den rätten? Vad driver en människa till det? Att manipulera någon.. Varför?

En annan hemsk ovana som tillhör samma grupp, manipulationens grupp, det är lögnerna. Lögner som sårar och som river upp djupa sår.

Någon som fastnar i klorna på en lögnare kanske inte alltid märker vad som håller på att hända. Denne kanske inte förstår hur sårad man, tids nog, kommer bli. Är man blind om man faller för lögner? Är man blåst när man tror gott om folk runt omkring sig?

Jag tycker inte det. Men ändå kan jag känna mig så grymt dum nu när jag fått klarhet i vad som egentligen var sanningen. Bör man kallas för vän fortfarande om man ljuger? Vad tjänar man på att kasta lögner omkring sig? Märker man själv att man ljuger, är det ett frivilligt val man gör? Att ljuga en vän rakt upp i ansiktet utan att ens må dåligt över det.

Vart tar man vänskapen efter en lögn? Kan man ta sig vidare eller borde man släppa och gå vidare?

Kalla mig blåögd, men jag litar på mina nära o kära. Jag må ha svårt att släppa folk inpå livet helt o hållet men det tycker inte jag är något dåligt. Dom som kommer mig inpå skinnet, dom ska ta det som något bra. Det tyder på att jag litar på dom. Sviker man det så gör man ett stort misstag. Men det som är ett ännu större misstag det är att inte kunna erkänna att man gjort fel. Sträck på dig och var ärlig, det tjänar du på i längden. Människor har brister. Jag förlåter hellre ett misstag än en permanent lögn!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter som nån gjort dig väldigt illa :( Hoppas det ordnar sig kram

2010-01-11 @ 23:10:25
URL: http://joona.se
Postat av: F.

Kan bara hålla med dej i detta djupa inlägg.

Vi e på samma sida.

2010-01-12 @ 14:06:43
Postat av: Jessica

Inlägget handlar om fler en bara en person. Och det är inte så illa som det kan låta. Känslan är mer långdragen än hårt smärtsam. Fler funderingar än ledsamheter. Så det är bara lugnt med mig :)

2010-01-12 @ 20:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0