Gnuggar geniknölarna

Trodde inte att jag skulle bli tvungen att sitta här och skriva om alltihop.. men nu sitter jag här, och får göra det bästa av det.

Tänker och funderar så hjärnhalvorna värker. Hur ska jag kunna sälja mig själv på bästa sätt? Vad vill folk ha och vad är dom ute efter? Jag kommer bara fram till att jag inte behöver leka Einstein för att egentligen få det att låta bra. Tänker inte gå till överdrift och jag tänker inte ljuga (såklart) Dom får ta mig som jag är, duger det inte så är det inte mig dom vill ha.

Det jag svamlar om är mitt cv. Det cv:t jag ska kasta runt till alla som jag tror mig vilja jobba hos. Jag har bara hunnit vara arbetslös ett par dagar men känns som att detta inte kommer vara en bra livsstil för mig. Så lika bra att lägga på ett kol och göra reklam om mig själv. Petig och pedant som jag är, hur ska jag få ihop det så att jag är nöjd med det? Fortsätta gnugga helt enkelt...

Dagen har gått i tekoppens spår.. Mycket te har det hovats idag. Tillsammans med den mest underbara Fillan. Vi hann tom kasta ihop en tacopaj mellan skratt o snack :) Tacksam för dagens tjejigheter!

Sedan kom modergestalt med bröderna och fikade och spelade lite spel med oss.. Kan ni gissa vem som vann? :P

Med värme och kärlek i själen återgår jag till mitt skrivande.. och hoppas på att kunna tala om för er att jag är med jobb igen. Hoppas verkligen att jag får göra det..

Snart.

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0