Det år som varit.. 2009

Vänner och kärlek

År 2009 har varit ett händelserikt och turbulent år. Både på gott och ont. Jag har både funnit nya vänner och glidit ifrån andra. Jag har lärt mig mycket av vad som är viktigt att tänka på när man ska vårda och ta hand om en vänskap och vilka man helt enkelt inte kan vårda till en läkning längre utan att det bara har varit bättre att släppa. En sak är säker.. dom vänner som jag har haft och har vid min sida, dom betyder enormt mycket för mig.
Jag har lärt mig att vänskapens vikt är tyngre än jag tidigare trott, att man egentligen inte förstått vad man har förrän vänskapen är påväg bort.

Jag har varit nära att mista viktiga personer i mitt liv men har lärt mig hur både jag själv och andra funkar i vissa situationer. På så sätt har saker kunnats repareras. Och jag är glad över den kunskapen och erfarenheten. För idag är jag mycket gladare över att jag har så fina vänner som jag har och jag är väldigt tacksam över dom som står mig nära.

Kärleken har nästan bara gjort mig gott. Jag och R har vuxit med varandra och jag känner starkare och starkare för varje dag att detta är något riktigt fint. Något riktigt bra och något som kommer att bli något riktigt, riktigt stort en dag. Han är så fin och underbar, så älskvärd och så lojal. Har aldrig mött en människa som gjort så stora underverk med mitt liv och med mitt ännu läkande hjärta. Han har fått mig att inse att kärleken är så mycket mer än det jag tidigare upplevt. Han ger mig den tron på framtiden som jag alltid velat känna, en trygg tro på framtiden.

Jobb

Bytte arbetsplats till ett rent demensboende. Har lärt mig massor om hur demensen fungerar och vad den gör med människan. Har fått en mycket större erfarenhet om människors beteende och hur man gör livet lättare för en sjuk person. Jag har träffat underbara människor på denna arbetsplats. Folk som lärt mig så mycket och som jag är så tacksam över att ha fått jobba med. Helt underbar arbetsgrupp och ett grymt lärorikt område. Man kan aldrig bli fullärd inom demensvården men jag tar med mig en STOR dos erfarenhet och kunskap från detta års arbete.

Tyvärr har jag också hunnit bli varslad från det jobb som jag stortrivts med. "Pga arbetsbrist" som det så fint heter. Eller rättare sagt pga att pengar inte finns att ha kvar oss längre. Sorgligt men sant.
Men jag tar nya tag mot nya mål.

Resor

Mellan allt arbetande har jag hunnit med en hel del nöjestripper. Både tillsammans med kärleken och med vänner. I maj for jag och R iväg till Milano på en weekend, en fotbollsweekend. Fick se både Zlatans Inter och den fina staden Milano. Älskade den resan. Fin miljö, fint sällskap, god mat och grymt kul att komma iväg och bara slappna av. Milano får helt klart räkna med ett återbesök.

I juli sedan erbjöds det en Bulgarien-resa till Sunny beach tillsammans med Petra. Också himla kul, och inte minst sköönt att sola, bada och ta det lugnt. Ta det lugnt i Sunny beach kanske ni tänker? Mjaa, på dagarna iaf. Då solen och värmen gjorde en dåsig och slö. Kvällarna tillbringades på shoppinggator, i barer med diverse drinkar och underhållning. :)

I november var P!nk-konserten i Globen, Stockholm höjdpunkten. Även där tillsammans med R. Fruktansvärt bra konsert. Och en sådan härlig person P!nk verkar vara. Är supernöjd med både konserten och hotellrummet på Globen hotell. Avkopplande även detta och underbart med ännu mer kvalitetstid tillsammans med kärleken. :)

Om mig

Som jag tidigare var inne och snuddade på så har jag växt någe enormt som person. Har lärt mig av både jobb, vänner och problemlösning. Är en lugnare och mognare person i problem och beskymmer än vad jag har varit tidigare. Stänger inte ute eller sluter mig inte längre så fort problem dyker upp utan löser dom ist.

Har blivit chockad över vad personer i min närhet är kapabel till att göra och folk har verkligen förvånat mig. Men som i mycket annat har jag dragit lärdom av det. Lärdom och en annan slags förståelse.

Jag har blivit bättre på att ta vara på mig själv och ta för mig mera. Talar mera för mig och visar vem jag är och vad jag kan åstakomma och tillföra. Har fått snäppet bättre självförtroende och mognat i många områden. Är stolt över mig själv och allt jag lärt mig under år 2009!

Mina mål för år 2010

Redan till årsskiftet detta år fick jag börja ta tag i mitt liv och börja förändra det med tanke på varslingen. Studier står på schemat och att börja ta hand om mig själv mer. Ska våga säga nej mera och ska tillåta mig själv att bara vara och bry mig om mig själv. Mår man inte bra själv kan man heller inte vara glad och hjälpsam mot andra.

Mitt mål för detta år är också att ta livet till en annan nivå, ett nytt steg i livet. Vad det innebär får både jag själv och ni se tids nog. Jag känner att livet måste ta en ny avtagsväg och jag måste stilla mitt rastlösa inre med nya utmaningar. Vissa mål känner jag till själv, andra får komma när det kommer och då får även ni veta. Allt jag säger just nu är att jag känner mig tillfreds med planerna och förväntingarna jag har på mig själv och livet i helhet. Och jag ska faan se till att jag lyckas!

Med detta sagt tackar jag för mig för den här gången.. :) Nu startar ett nytt år med nya mål och möjligheter. Hoppas att ni ser fram emot det lika mycket som jag :D

Pusstjing! /J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0