Vill byta ut den tråkiga delen av mitt liv!

Jag vet med mig att jag är väldigt dålig på uppdateringar. Fick det svart på vitt sagt till mig idag tom. :P

Men jag måste villigt erkänna att den här hösten har varit minst sagt turbulent. När man tror att den ena tråkiga saken ska blåsa förbi så byts den bara ut till snäppet kraftigare och jobbigare. Jag pratar främst om arbetsprylar. Visst, jobbet är inte hela livet och inte allt. Men jag kan lova att när man känner obehag, tråkigt humör och oro över att gå till och över att vara på jobbet så tar det över resten av ens liv med.

Man är inte alltid trevlig och rar mot omvärlden trots att dom inte har det minsta med arbetsproblemen att göra. Därav blir allt jobbigt!

Nu, om nåt, är det största och mest sjuka jag har varit med om igång. Välkommen till den bisarraste cirkusen du någonsin varit med om Jessica! Nu vet jag hur det känns att bli anklagad för dom mest sjuka och vidriga sakerna som man kan komma på. Och det omfamnar mitt liv just nu, och hur jag ska lösa det tar hur stor kraft och energi som helst! Jag har blivit sjukt och falskt anklagad för nåt jag inte ens trodde att en person kunde säga. Och nu måste jag försöka lösa det utan att jag ens har ork eller vilja att göra det just nu. Jag ältar, gråter och ältar lite till, medan hat och ilska löser av det hela ibland.

Men det är ju snart jul gott folk, och jag ska för en gångs skull vara ledig i jul och har sett fram emot att få bygga julstämning i kroppen. Men det krävdes bara en sådan här sjuk person för att förstöra den för mig :S

Mitt i allt detta finns också något som jag skulle vilja glädjas åt fullt ut. Men det har inte funnits tankar eller tid till det, och det är jag väldigt ledsen över! Jag vill kunna njuta och glädjas av det som händer och kommer att hända framöver. Men jag får väl vänta med det tills cirkusen har rest vidare :S

Mycket luddigt inlägg, men ni som inkluderas i min omgivning vet vad jag pratar om. Kan inte skriva det mer tydligt pga sekretess och hemligheter. Så ni får nöja er med denna tråkiga gåtformulering. Tack för mig! Jag är fruktansvärt tacksam och glad över att jag har folk runt omkring mig nu som bryr sig och stöttar mig! <3

Ha en fin andra advent folks! :)

/J

Kommentarer
Postat av: Mia

Ojoj, det där låter ju inte alls roligt! Hoppas att allting reder upp sig för dig. Styrkekramar

2010-12-05 @ 21:16:42
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: f

kram fina du

2010-12-05 @ 21:54:14
URL: http://voiceinmyhead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0