Livet framför en

Sitter och funderar så det knakar över hur jag som yngre sa att mitt liv skulle se ut efter gymnasietiden. Det enda jag kommer fram till är studier och i sin tur ett välbetalt jobb. När är detta bäst-före-datum för sin pluggkarriär dah? Är det försent?
'
Jag börjar med starka funderingar vilja hoppa på pluggandet och hitta ett jobb som jag kan trivas med. Ett jobb med mindre stress och med en mer mänsklig tacksamhet för det man gör. Jag börjar känna att jag travat i samma hjulspår lite för länge, med tanke på den låga prioritering detta land ger oss som jobbar inom vården.
'
Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag, som alla äldre undersköterskor talat om för mig, att dom jobbat på samma plats i 20, 30 år utan att ens haft en susning om att klättra lite på stegen. Visst, mer personal och högre lön för uskor DÅ kan jag börja fundera på vad meningen med jobbet är.
'
Men som sagt, plugg. Hmm, måste forska vidare i det. Finns ju ett helt hav av alternativ. Men samma sak gällande detta, man lever inte bra som student. Rent ekonomiskt. Mja, släpper det för den här gången.
'
Tittar man ut genom fönstret ser man att snön tätnar och snart är väl det utlovade snökaoset här. Jag som hade massor inplanerat. Jag måste iaf ta mig ut för att i sista minuten posta mina julkort och allra helst ta mig ner på stan och sista minuten handla dom sista klapparna. Men världen utanför tilltalar inte mig :S
'
Min sista semesterdag har anlänt och imorron kör jag en lite mjukstart, en arbetsdag sen är helgen ledig igen :)
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0