Den kvinnan kunde..

Beteendevetare, man hör ju bara på titeln. Kanonbra samtal med henne hade jag igår. Hon gjorde mirakel med mina tankar och allt kändes mycket bättre på en gång och jag hade ny energi redan när jag klev ut genom dörren. Nu ligger grovarbetet hos mig, att sträcka på mig och tala om för mig själv att jag gör det bästa jag kan och att jag sköter mitt jobb bra!
'
Ingen kan styra mitt liv utom jag själv, vilket jag egentligen redan visste. Men hon fick mig att vakna och förstå att det verkligen är jag som styr över situationen. Falska anklagelser kommer aldrig längre än ord och skällning. Det som jag har varit nervös för, tidningsrubriker och anmälningar, är sällan sällan aktuella när sådana här grova saker är falska anklagelser. Då finns det inget att ta på.
'
Nu ligger bollen hos mig och nu har jag kontrollen! Så det så!
En chokladask till jul och dagens ros förtjänar min beteendevetare. Hon har givit mig styrkan och glädjen tillbaka! <3
'
Har ikväll och imorron kvar att jobba, sen går jag på en välförtjänt semester i en vecka. Bara julmys, julklappsinhandel, frissabesök, ro om sig själv och bara njuta står på schemat den kommande veckan.
'
Sköt om er! Puss o kram!
/J

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken tur att du fick träffa någon bra att prata med! Beteendevetare är faktiskt ett riktigt mäktigt ord som du säger. Min syrra är det - på gott o ont eftersom hon har en tendens att analysera sönder folk. Sköt om dig!

Kram

2010-12-08 @ 12:37:41
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0