Det här med relationer...

Föreställ dig hur många relationer du har, och hur många olika sådana också. Precis, jag blev också matt.

Relationer kan vara varma, nära och kärleksfulla medans andra kan vara lite mer ytliga, bekanta och en aning kyliga, kanske tom rent av hatiska. Idag har jag inget att klaga på när det gäller mina relationer till mina nära. Mina nära vänner är dom bästa och karln med stort hjärta är också en fin en. Min familj glider också med inom den kategorin. :)

Men så finns det dom som kommer och sticker lite eldpinnar i ens relationer och lyckas tända eld på några knutar. Och när dom knutarna brinner så har jag upptäckt att man kan bli hemsk, man kan bete sig hemskt och säga hemska saker. Främst för att man bryr sig om sin närstående och för att man hamnar i ett försvar. Usch, jag kan vara hemskt bitter!

Men så är också dom utomstående eldpinnspillarna. Hemska! Jag må överreagera ibland, jag är fullt medveten. Men plocka hellre ner mig på jorden igen och tala mig till rätta då än att sitta och be mig att ge mig. För det tar jag som ett försvar av sabotörerna. Nog om detta.

I slutänden kommer alltid något gott ur det onda. Man inser vilka som är omogna och opålitliga, uppmärksamhetssökande och skadeglädjare. Och sedan vilka som verkligen betyder nåt och som man ska vara rädd om. Det är där en viss ångest kryper på. När man har sagt saker till varandra som kanske inte borde ha slunkit ur en. Men vafaan, som jag säger, kommer det något gott ur det så ska man väl stryka ett streck över det som hänt och göra saker bättre nästa gång. Rörigt.

Idag har varit en ledig dag. Och den har förbrukats på bästa sätt. Veckohandlat så att frysen inte ekar tom längre, dammsugit och torkat golv, bytt gardiner och bakat bullar. Snart ska jag sätta igång med matlagningen. Men jag saknar det utlovade regnet.

Till sist.. P, i novermber. Du, jag i malmö. Häärligt! :D

Sköt om varandra nu.. och var snälla! Livet blir så mycket roligare då! Pusstjing!


/J

Kommentarer
Postat av: f.

du har så rätt....

2010-08-16 @ 21:30:56
URL: http://voiceinmyhead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0