Varför frågar man sig alltid det?

Fick ett tidigt morgonbesök denna morgon. Som alltid när man inte riktigt vet vem som tryckt på ringklockan smyger man fram så tyst man kan till kikhålet för att inte bli upptäckt ifall jehovas eller hyresgästföreningen eller någon annan som man inte vill öppna för står utanför.

Kikar ut och utanför står en söt men djävulsk tös som kommer och våldgästar en halvtimme efter min uppstigning. Hon kliver in med energin utanpå kroppen och ett gigantiskt leende. Jag varnar med att jag inte vågar krama på henne denna gången då jag inte ens hunnit putsat gaddarna. Snabbt försöker jag piffa till mig genom att hoppa ur mjukisbyxan, borsta håret och köra en vända med eltandborsten. Sedan kunde jag bjuda på teet som hon kom för! :)

Vi påbörjar våran dialog och kommer fram till hur knepiga saker som helst. Ett ämne slutade i en fråga; Hur kommer det sig att allt är så bra och när kommer vändningen?

Detta kanske är ett kvinnoproblem, men när något har varit av det sämre slaget ett tag och man slåss med näbbar och klor för att det ska ändras och bli bättre... Ja då när den dagen kommer och allt är så grymt bra då frågar vi oss istället hur det kommer sig att allt helt plötsligt blev bra och när den tråkiga vändningen kommer.

En onödig tanke egentligen, varför inte skippa analyseringen och njuta av tillvaron istället?! :) Vi kommer fram till det också, att det enda bästa är att njuta av läget. Men vi kan ändå inte låta bli att gräva i hur det blev som det blev. Sedan släpper vi ämnet för att komma till nästa tjejbeskymmer... haha!

Men det härliga är att vi aldrig gräver ner oss utan att vi mer samtalar och skojanalyserar allt. Vi båda två är själaglada med våra liv just nu och vi lyser av både kärlekskrank och fnitter. Livet är bra underbart blir våran slutsats av det hela! :)

Lärdom; Njut av livet, lev idag och gräm dig inte över hur det såg ut igår utan hur du ska kunna hålla den härliga känslan imorgon och i övermorgon osv. Glädje är livets guld!

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0