Sjätte gången..

..jag knallar in på Coop och ber om att få hämta ut ett paket. I dom senaste paketen har jag fått ett plagg i vardera paket från hm och personalen börjar titta lite konstigt på mig varenda gång jag kommer med mobilen i högsta hugg. Varför kan inte alla restrerande plagg komma i ett o samma paket?! Ah, I-landsproblem.

Det är väl idag påsken börjar? Skärtorsdag.. då kommer alla söta påskkäringar och tigger godis till sina påskägg huh? Det här året kommer jag vara en elak tant som enbart tittar på dom små liven genom titthålet. Bättre att dom tror att ingen är hemma än att jag öppnar och säger att jag inte äger nåt godis. För i år har påsken kommit på tok för snabbt. Har inte hunnit med att påskpynta och påskgodishandla.

Det ligger ju snö kvar på vissa platser på backen. Påsken förknippar jag med vår och det kan jag inte påstå att jag känner av, inga vårkänslor här inte. Tyvärr. Vill ha sol och värme nu. Snön får gärna återkomma om 8 månader igen och vi välkomnar in solen!

Kom ihåg allihopa att det även är 1:a april idag, lita inte på någon som kommer med knäppa historier om mars-landningar, för tidiga kungabröllop och att femkronan ska bli sedel. Håll er på vakt :)

Ha en fin början på vårmånaden!

/J




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0