Mamman med våfflorna

Kreativiteten har gnistrat till en aning idag. Min enda lediga dag denna veckan bjöd på fint och soligt väder igen! :) Så fönstrerna blev skinande rena nu på förmiddagen.

Lunchade sedan med Rick innan han drog sig vidare till veckans sista jobbardag. Möte sedan med mamma på stan och fann min efterlängtade vårjacka som jag så länge trånat efter. :D Visserligen i ren panik drog jag över stan för att försöka hitta en jacka som duger åt fröken kräsen. Med lite skeptis i blicken bestämde jag mig till slut för att köpa jackan som kostade mig 600 kronor, men efter en promenad ner till Ica-butiken på orten så infann jag mig i en nöjdhet och kände att jag kunde trivas i plagget denna vår. :)

Men efter ett samtal med min tobaksansvarige vän nere på Ica-butiken blev jag lite ledsen över hennes nyhet. Snö imorron igen!? Trodde först att hon ljög med sedan bläddrade hon upp en sidan i Expressen och tryckte upp den under näsan på mig. SNÖ! FAAAN! Så jag kanske får plocka undan min fina vårjacka ändå och knalla till jobbet i vinterjackan igen till helgen :(

Nu iaf sitter jag hemma hos mamma och bröderna och väntar på att våfflorna ska bli färdiga, känner att jag tänker vara bortskämd idag och få maten serverad :)

Får sedan se om kvällen bjuder på en te-dejt med Emsi.. inväntar sms med spänning :P

Ha en fortsatt fin dag alla finingar! Puss o nyp i skinkan!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0