Lördag, en nykter sådan?

Jobbat som en galning idag, inte många lugna stunder inte. Men samtidigt så är det skönt, dagen går fortare och nu är eftermiddagen/kvällen här. :)

Höll på att blåsa bort under Ricks och min promenix förut. Inget skönt väder idag om jag ska vara bitter :S Men nu har jag fyllt upp den kvoten för idag. Snart bär det av upp till matbutiken för lite handling av gottigheter inför kvällen. En mycket efterlängtad myskväll. Kom med förslaget om vinpimpling för Rick men kom på andra tankar när det kanske blir så att han ska vara fyllechaffis åt svärfadern min.

När är man för gammal för att vara ute o svira? ;P Blir man någonsin för gammal? Haha, nej men man är ju inte äldre än vad man gör sig sägs det. Man ska ha kul så länge man lever. Själv börjar jag få lite åldersnoja, börjat fundera mycket kring ålder och vad det innebär. Kan låta lite förargligt men är väl en ticksgrej som gäller just nu...

Vad händer efter döden? Blir allting bara svart eller har man ett vakande öga över dom nära o kära från en litet moln? Föds man på nytt i en annan kropp? Hemsöker man andra som en ande/vålnad? Jag inser snabbt att jag inte ska fortsätta spekulera i det, får en liten klump i magen av det. Jag är ju trots allt inte så gammal än så kan skjuta dom tankarna lite på framtiden. :P Men intressant är det :)

Nej, vinpimpling eller inte, nu tänker jag ta lördag och bara slappa och vara. Underbart! Sköt om er och varandra! Puss påer!

/J

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, tänk att du redan nu börjar fundera på ålder. Börjar du känna dig gammal? Det är nu man ska leva livet, vilket jag visserligen inte anser är att dricka vin varje helg eftersom jag för länge sedan gav upp sådant och tycker att jag "växt ifrån" sånt. Folk blir så löjligt flamsiga och det känns bara jobbigt :(

2010-04-18 @ 10:57:03
URL: http://blogg.joona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0