Då tiden inte räcker till...IGEN!

Dygnen har för få timmar och veckorna för få dagar! Helt klart! Hatar den här känslan då dagarna bara springer förbi och man inte hinner med något.

Tycker heller inte om att säga nej till folk vilket leder till att jag får dåligt samvete när jag verkligen inte hinner med dom..kommer med undanflykter och lösningar långt fram. Rick och jag har gått likadant som förra veckan, vilket är helt åthelvete olika. Gått om och knappt sett röken av varandra.

Nu när jag har en liten stund över sitter jag med en te-kopp och funderar över livets mening. Vilket jag har en förmåga att göra när livet blir såhär stressigt, då man bara lever och andas för jobbet. Inte bara jag utan andra också, när jag är ledig är ingen annan ledig och viceversa.

Livets mening dårå; man jobbar för att få pengar och kunna försörja sig och försöka ha lite roligt med livet också. Men om man bara jobbar hela tiden dah? Vart ska man lägga pengarna då? Sen sägs det ju att en tredjedel av livet sovs bort.. hur mycket har vi kvar av det roliga då? Jobbar större delen av dagarna och sover bort en stor del av dygnet.

Mjaa, släpper det. Är inte deppig för det :P Mika pulserar ut ur högtalarna här, och fråga mig inte varför. Har aldrig lyssnat på honom tidigare, haha!

Längtar nu till helgen! Fridens!

/J

Kommentarer
Postat av: Linda

Ojojoj vad jag känner igen mig i det du skriver. Just nu är det väääldigt mycket fundering kring livets mening här hos mig. Det är bara jobb och slit och inte tusan har man mycket pengar man kan spara undan och göra nåt för heller eftersom lönen suger lite smått. Det är alldeles för mycket stress och alldeles för lite belöning ibland.

2010-04-21 @ 17:29:35
URL: http://blogg.joona.se
Postat av: Christel

Jag tror hemligheten är att ha kul på sitt jobb och att sova i en mysig famn (och skön säng) så känns inte alla de där timmarna lika bortkastade!

2010-04-21 @ 21:23:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/theredhead

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0