Vid vilken ålder är man vuxen?

Det råder delade meningar över den frågan om jag får säga vad jag tycker.. Är det vuxet o framför allt moget att gå bakom ryggen o snacka? Är det inte bättre att gå till personen ifrågan o tala om sitt misstycke ist? Löser snacket alla besvär o problem? Jag tvivlar... Påstår inte med detta att man själv är felfri och inte inser när och om man har gjort fel uttalanden eller liknande, utan mer ett snälla, kom till mig om det är nåt som trycker! Är vi ett par fjortonåringar som fortfarande försöker bli skolans mest populära genom att snacka skit bakom ryggen på vännen som av nån anledning inte är i närheten för tillfället?

Svaret på frågan när man kommit över vuxensträcket är och kommer nog inte besvaras med ett definitivt svar men man kan däremot kolla över sig själv och sitt beteende så vet man själv om det man gör och säger tillhör det ökända "mogenhetstämpeln" eller inte! Man ska inte kasta sten i glashus. Kan man inte vara öppen och ärlig mot andra ska man inte förvänta sig att andra är det mot en själv heller! Lite löjligt citat men det stämmer så bra, man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Jag själv går iaf åt sidan när jag märker att folk beter sig illa mot andra.. Det finns längre ingen ork att stå i centrum när det hettar till och klåpord och skitsnack bara flödar! Då tar jag hellre avstånd.
Hade du frågat om mitt intresse om att vara delaktig i nåt sånt för 5-10 år sen hade jag glädeligen vart med men idag? Där går iaf min gräns för att man iaf håller på att bli vuxen.. Var ärlig och rak annars spelar du i en annan och lägre liga!

/J

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är så tråkigt att folk även i denna ålder håller på med sånt. Det är tråkigt att se människor på olika arbetsplatser som mobbar, precis som de mobbade i skolålder. Det är tråkigt att människor som kallar sig vuxna fortfarande inte behandlar sina medmänniskor med respekt. Skitsnack, varför finns det ens? Det skadar och förstör bara relationer och ibland människoliv.

2009-11-19 @ 09:57:36
URL: http://joona.se
Postat av: Jessica

Du har så rätt så Linda. Och jag är så grymt trött på allt som har med skitsnack och hugg i ryggen att göra.. Suger så onödigt mkt energi ifrån en. :S

2009-11-19 @ 10:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0