Jullängtan

Har köpt mig en ny elljusstake till köksfönstret och julabstinensen växer mer o mer. Som tur är så har jag en förnuftig grabb här hemma som talar om för mig att det än så länge är för tidigt att tokpynta i jultemats väg här hemma. Längtar efter den här nya, och mysiga, och varma julvärmen. Tomtar, ljus, fönsterbelysning, dukar, gardiner, julbak.. mjaa, allt sånt som hör julen till. :)

Börjar dra ihop sig nu, börjar känna en aning stress när det gäller det som komma skall. Pratade med min chef idag angående allt som måste fixas och tas reda på inför den nya statusen man tyvärr kommer få efter nyår. Men fick inga större klarheter i nåt. Därav stressen. Stressen över saker jag själv inte kan styra över, sånna saker som ligger i händerna på andra. Börjar förstå att jag har ett visst kontrollbehov, haha. Allt annat är ju redan fixat, jag känner mig lugn inför det förhoppningsvis korta arbetsavbrotten. Plugget är ju också nödvändigt plus diverse andra lösa planer :) Kommer dock sakna mina härliga arbetskamrater! :/


Bortom meningslösheten väntar meningen /Elis Erlandsson


/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0