Jag blir galen!

Jaa, hela dagen har gått realtivt fort ändå. Tillbringat största delen på jobbet, där det idag har varit extremt påfrestande för psyket. Morgonen börjar med slagsmål med en tant som hör otroligt dåligt. Jag skriker åt henne för att hon ska höra vad jag säger, och hon slår mig för att hon tycker att jag är otrevlig som ser så arg ut när jag försöker få henne att höra och förstå. Hur kan man låta trevlig när man måste skrika nån halvdöv i örat? Sedan kommer orden "Kärring och hagga" flygandes genom luften. Då har jag nämligen satt mig på knä på golvet för att förklara för henne vad jag ska göra men hon tolkar det som att jag stör och är där för att förstöra hennes liv. Hon kastar av sig täcket och jag fortsätter att tala lugnt, men dock högljutt, till henne men det slutar med att hon jagar mig genom lägenheten och låser in sig på toaletten. Där kan jag säga, där gav jag upp. Med rödablåa armar och en aning sårad själ går jag ut för att byta av nån och be om hjälp.

Resten av dagen har jag haft en farbror efter mig, klistrad längst ryggen vart jag än gått, pratandes om saker som inte finns, ord som inte en enda människa har hört och samma historier om och om igen. Så nu när jag väl är hemma så känner man verkligen att huvet värker av trötthet och utmattning. Jag trivs med mitt jobb, det är inte det. Men dom dagar som blir såhär intensiva, dom dagarna borde man gräva ner mig och inte låta mig vistas bland folk. Det värsta är att jag helst skulle föredra att bli nergrävd nu, för inte nog med allt på jobbet. Jo här hemma, där det ska kallas för fristad och uppvilningsplats, där har mina katter gapat i kör ända sen jag kom hem. Aaah! Ta mig bort härifrån en stund...

Inatt lär det iaf bli lugnt, är gräsänka inatt och kommer att få heela sängen helt för mig själv. Med blandade känslor över det men.. Så länge jag får mig en rejäl sovmorgon imorron så kommer jag nog vakna upp i ett nytt humör och förhoppningsvis ett glatt sådant :)

Nu, käk! Senare, ut i regnet! Ha en bra kväll! Pusstjing!



/J

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det låter sannerligen tungt. Hoppas verkligen nästa arbetspass blir lättare och mindre tungt. Starkt gjort att kämpa på så :)

2009-11-26 @ 10:24:39
URL: http://joona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0