Hjärnkontoret saknar personal

Är sådär skönt slapp i tänkandet idag. Har inte tänkt så mycket nödvändigt och djupt alls nästa.. nackdelen då är väl kanske att det tar ett tag att sparka igång hjärnverksamheten när det väl gäller att tänka till. Men man ska väl inte behöva vara så himla seriös och klok jämt. Även hjärnans arbetare behöver en semester ibland :)

Har bränt pengar på lite julblommor idag som passade finfint i fönstrena här hemma. Snart så, snart är jag färdig med allt julfix. Så då återstår det bara att njuta av julefriden, eller nåt :P

Igår blev det en sen kväll hemma hos Felicia, men ack så nödvändig. Ett hett tips är att alltid rensa luften genom att träffas o prata, inte genom elektroniska ord. Ett annat tips kan också vara, sköt dig själv o skit i andra..haha eller nja, inte så grovt kanske. Men man borde tänka till innan man tror att man gör rätt och lägger sig i o försöker hjälpa andra i svåra situationer. Man ska istället inse i tid att det kanske är bättre att personerna i frågan får reda ut saken. Inget hobbypsykologande jämt alltså..även om det kanske är min hemliga passion här i livet :P

Ivf, gick därifrån med en lättnad..utan denna stora sten som tryckt över både hjärta o själ. Kände mig även ganska bortgjord och chockad över hur saker och ting egentligen har sett ut och varit. Jag tror att det var första gången som jag kände mig bortgjord över att ha försökt hjälpa en annan människa.. som i grunden kanske inte alls ville eller behövde min hjälp! :(
Väl hemma den natten somnade jag iaf väldigt gott, en näve gladare och en uns utmattad av all info. Måste tilläggas att nattens sömn vart kanon! Skönt att allt är upprett nu gumman! :)

Nu ska jag knalla in och se om jag har en sängkamrat inatt.. Om han ligger snällt och väntar på att jag ska krypa ner :) Godnatt alla! Och ta väl hand om varandra!

P&K /J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0