Kursläsning till våren spikad!

Fick mina papper från viadidakt idag, är antagen till samtliga kurser som jag sökt till. :) Började snabbt som attan söka fram litteraturen som är aktuell för varje kurs och ser dessa hutlösa priser! Så fruktansvärt dyra böcker!!

Till råga på allt så är kursstarten placerad innan det datum som jag kan/får skicka in papper till akassan. Vilket leder mina tankar till problem.. blir det nu så att akassan kommer fram till att jag inte kan få full ersättning för att plugga på deltid så har jag lagt tusenlappen för mycket på nåt som jag inte kommer kunna använda. Deprimerande! Jag kan omöjligt klara mig på halvtidsersättning så det blir praktiskt taget omöjligt för mig att plugga isf. Djup suck, livet är inte menat att vara lätt. :S

Nån som har aktuella litteraturböcker för kurserna Engelska B, Matematik B och Sanhällskunskap A liggandes? Jag får helt enkelt gräva fram den stora plånboken och betala snällt för det jag promt bestämt mig för att göra..

Annars dah, är helt färdig med julklappsinhandlingen. Vilket är skönt. Alkoholen för julhelgens bravader är också fixat :) Imorron ska jag njuta av en dags ledighet sen drar min jul igång, på jobbet.

Ska senare knalla bort till Christel och beklaga mig lite om livets beskymmer över en kopp te. Känns som att det kan behövas.. Ha en skön måndag och början på veckan!

/J



Kommentarer
Postat av: Linda

Har du kollat bibblan? Varför inte låna böckerna så du slipper betala pengar. Det är en äkta students främsta tips. Finns böckerna inte i Katrineholm så kan du fjärrlåna för 10 kronor boken eller något sånt. Helt klart värt det. Då vet du vad det är för böcker och kan ha dem i nån månad tills pengarna kommer in.

2009-12-21 @ 18:29:51
URL: http://joona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0