Jag söker ett äventyr!

Rastlös själ, jag är fruktansvärt rastlös! Vart hittar man ett äventyr? Nåt skoj som ger en liten guldkant åt livet.. hm, jag är sjukt sugen på att boka en utlandsresa och bara dra iväg ett par veckor. Eller kanske flytta till en annan stad, en större sådan där det händer lite mer och där valmöjligheten är större när det gäller att aktiviera sig. Eller vad sägs om att släppa allt här hemma för ett tag och bila genom USA.. Jag vill upptäcka och se världen! Vill hitta en annan syn på hur livet kan vara..

Kommer jag alltid att sitta här i lilla Katrineholm och knega och tro att det inte finns en värld utanför ortens gränser? Kommer jag att stadga mig och jobba hela livet i denna kommun? Hm, livet känns för kort för att slösas bort på ett liv i en stad som jag levt i ända fram tills nu och som dessutom har vart utnämnd till sveriges tråkigaste stad! Nej, usch för det! Ge mig spänning! Ge mig lite krydda i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0