Hur får man tiden att räcka till?

Hundra planer och idéer samtidigt. Och mitt i allt det ska man hinna med att bry sig om sig själv samtidigt som man måste hålla sitt sociala liv med sina kära levande. Och jag som är så dålig på att säga nej till folk, får en liten släng av dåligt samvete när jag avvisar nån. :( Känner att jag alltid måste komma med en kompromiss om jag mot all förmodan säger nej till någon. Erbjuder mig att hjälpa till, komma över eller träffas nån annan dag eller tid. Och hejhallå så har man en hel vecka framför sig fullboka. Utan att ens ha behövt lagt ner nån större energi på det. Pust!

Sånt kan göra mig riktigt stressad, speciellt nu när det är december och allt. Men o andra sidan så tycker jag att det är skoj att hålla igång och träffa folk och aktivera mig. Men då kommer nästa fråga, när ska man hinna ta det lugnt, umgås med livskamraten här hemma o framför allt sova mellan dagarna? Jaa, tiden räcker helt enkelt inte till. Skulle behöva flera timmar på dygnet och flera dagar i veckan.. Men det vet ju alla att det inte kommer ske. Så får göra det bästa av det hela..njuta av att man fortfarande orkar hålla igång och är efterlängtad och omtyckt :D

Ikväll ska jag iväg på julbord med arbetskamraterna. Antingen blir det jättetrevligt att sitta ner och umgås med allihopa utanför jobbet och utan arbetskläderna på. Alla ser helt plötsligt så fräscha och snygga ut utan sjukhusbrallor och t-shirts. :) Eller annars blir det urtrist och man sitter enbart och tänker på hur mkt man kunde ha fått gjort hemma eller liknande. Nejdah, så illa ska det inte bli. Bara humöret kryper fram snart så kan det bli riktigt kul! :)


De höga klackarna uppfanns av en kvinna som blev kysst på pannan. /Christopher Morley

När min ögon är öppna ser jag dig och när de är stängda ser jag dig och mig. /
Pehr Sahlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0