Helgen är alltid lika välkommen!

Har varit en intensiv dag.. eller jaa intensiv vecka förresten. Huvudet är fullproppat av både nyttig och mindre nyttig information. Den sociala förmågan på jobbet är hög, dock kanske inte alla samtalsämnen är intressanta och ordföljdskorrekta.
Om man får höra samma gnat en hel dag, femton gånger i rad på fem minuter då har man kanske rätt att vilja vara för sig själv i ett tyst rum en stund. Kan t.o.m komma på mig själv ibland med att svara mina nära o kära med ett "mm" eller "jaså, det låter intressant", utan att ens ha lyssnat. Haha, för det är ju så mina dagar på jobbet ser ut. Det räcker med att man finns där, man behöver inte engagera sig i ämnet. Dom är bara glada över att nån lyssnar på deras osammanhängande historier och påhittade ord. :)

Ikväll är det julbordsmiddag med vännerna som hägrar. Ska bli mysigt att träffa dom och istället för att byta julklappar har vi bestämt oss för att dela på kostnaden på maten ist. Känns sunt nu när läget är som det är, plus att det är mycket trevligare att äta lite tillsammans än att byta pengar genom julkappsgivning :)

Det här året har jag inte den minsta julkänsla susande genom kroppen. Jag vill bara att det ska bli sommar! Varmt och sommar! Vart ska man hämta julkänslan ifrån när man inte kan se en enda skymt av snön och när man är, sedan en och en halv månad sen, förberedd på att jobba julhelgen? Usch för det här årets julhelg!

Nu ska jag leta upp en sminkväska och lite snygga plagg att dra på mig och skaffa mig lite ego-tid framför spegeln, sen bär det av till Bonneviers place! Fredagkväll, du är välkommen! :D

Ha en tipptopp kväll snyggingar! Puss och nyp /J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0