När man är feg och inte vågar sig ut på en promenad..

..då hamnar man här.
.
Tiden går för fort! För en vecka sen startade en ny föräldragrupp. Fast denna gång på Bvc. I samma veva skulle C vaccineras för första gången vilket jag redan från början tyckte skulle bli jobbigt för mitt lilla mammahjärta. Så därför fick Rick hålla i henne när hon skulle stickas, i båda låren samtidigt. Och det där hemska smärtsamma gallskriket kom som jag visste. Och jag ville bara gråta med henne, fjantig man är. Man blir så beskyddande asså!
Efter hela Bvcbesöket for vi ner till apoteket för att köpa på oss örontermometer och alvedon ifall lilltös skulle åka på hög feber. Men som tur var så slapp vi det. Hon var lite gråtig och ledsen under kvällen och under natten fick hon en liten släng av feber som egentligen inte var något att bry sig om. Skönt.
.
Sedan i torsdags kickade babymassagen igång. Väldigt mysig grej faktiskt. C låg mest och tittade på de andra bebisarna som grät och skrek, dock kunde hon dras med ibland men hon skötte sig bra ändå. Så nu har vi två torsdagar till där det ska knådas bebis på. :)
.
Även ett bevis på att amning gör att minnet kryper ut ur öronen och det ända som blir kvar i huvudet är stoppning, hände mig förra veckan. Jag som aldrig annars lämnar spisen när något är i görningen. Men denna gång råkade ett par nappar, som skulle kokas i några minuter, lämnas vilket resulterade i torrkokning, smälta nappar och ett igångsatt brandlarm. Gud vilken tur att batterierna i brandlarmet byttes för nån månad sen! Till historien hör att vi slocknade på sängen alla tre så prisa larmet som väckte oss.
Lärdom av detta dah; lämna aldrig plattorna på när du sedan går iväg och gör annat. Jag som annars alltid kollar spis, ytterdörr och plattång innan jag går och lägger mig eller ska ut har nu lagt till ännu en försiktighetsåtgärd. :P
.
Jaha! Detta var endast en kort uppdatering..roligare än såhär blir det inte. Inser även nu att det var tur att jag hamnade här istället för på promenadvägen, regnet smattrar på fönstret nu :)
.
Take care! Puss!
.
/J

Kommentarer
Postat av: Mia

Jösses, den där napphistorien hade kunnat sluta illa... Sicken tur att larmet fungerade som det skulle och att allting gick väl.

2011-08-29 @ 20:40:47
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0