Jag ska vara en riktig svensk..

.. och klaga på vädret.

Är det sommar, då är det för varmt. Är det höst, så blåser och regnar det för mycket. Vintern brukar oftast vara slaskig och mörk. Enligt svensken, man brukar aldrig vara nöjd med hur det än är trots att man längtar efter motsatsen hela tiden.

Men nu tycker jag iaf att jag har rätt att klaga lite! Vad är detta för skräpväder?! Jag har inte speciellt långt till jobbet men var helt andfådd efter den korta promenaden hem ikväll. Sjukt mycket snö överallt. Sjunker man inte igenom 30 cm snö så halkar man sig framåt, två steg fram o ett bak. Jag personligen tyckte att det kunde räcka med snö nu. Jag saknar asfalt under fötterna. Hårt och stabilt underlag!

Dagen i helhet har varit lugn och skön. Så länge jag varit inomhus. Jag längtar till helgen och dennes bravader och trevligheter. Har även fått ett shoppingrus utan dess like. Ikea! Både kläder och inredningsrus. Men får nog tona ner den lite och sätta hårdare tyglar på mig själv. Skickade ju faktiskt iväg en beställning av kläder igår.. Lidrar förhoppningsvis abstinensen en stund :P

Imorronbitti väntar jobb, hoppas att det inte stormar överdrivet mycket när jag ska ta mig upp ur min varma säng och ut i kylan. Korsar fingrarna!

Nu går kärlekskranka jag och lägger mig! Tjingeling!

/J

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag älskar snön, älskar att det känns som ett träningspass att gå nånstans :) Det är superhärligt när det är så vitt och fint, hoppas det ligger kvar länge!

2010-01-28 @ 23:47:36
URL: http://joona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0