Vart jag än vänder mig så stöter jag på problem!

Hur konstigt det än låter så har jag, som jobbar på ett jobb jag trivs med och på sysselsättningsgrad 85%, fått ett krav på mig från ams att söka ett visst arbete som min handläggare på ams tyckte verkade bra för mig. Jag ifrågasatte varför jag var tvungen att söka det när jag ändå jobbar och trivs. Svaret jag fick var att jag inte jobbar heltid så därför ska jobbet sökas. Detta jobbet sökte jag bara för att sedan kunna säga till henne att jag hade sökt det. Lade inte direkt ett större arbete på cv:t utan höll mig ganska kort.

Gissa vilka som idag slog mig en signal när jag är på jobbet? Gissa vilka som talade in ett meddelande om att dom skulle vilja komma i kontakt med mig? Joo, just det. Dom!

Kan inte ams hjälpa dom andra stackarna som inte har jobb ist för att försöka rycka ifrån mig det arbetet jag redan är nöjd med?! Det finns ju massor med folk som skulle kunna ge sin högerarm för ett jobb. Eller i annat fall komma med jobbförslag till mig om/när jag blir arbetslös ist. Åh! Fatta, jag ville ju inte ens att dom skulle ta kontakt med mig! Jag är ju inte ens intresserad av jobbet!!! Pust!

Vart jag än vänder mig stöter jag på problem! Kan jag bara få pusta ut och vara nöjd över omgivningen för en stund! Take a break problemj*vlar!

Sova, drömma goda och trevliga drömmar och vakna utvilad. Kvällens plan!

Slängkyss!

/J

Kommentarer
Postat av: fillan

allvarligt!?tycker inte du ska behöva träffa dom du trivs ju med ditt jobb för fan.ams idioter.

2010-02-04 @ 08:00:51
Postat av: Linda

Vissa människor väljer att jobba 85% och trivs med det, ska de tvinga på alla 100% utan att de ens vill? Det är rätt sjukt hur deras system funkar, inte direkt förtroendeingivande. Det finns massvis med människor utan jobb som behöver den där hjälpen, så tråkigt att de ska "ge sig på" dig som redan trivs. Du lyckas finfint att få jobb utan deras hjälp, de ställer mest till det verkar det som. Ja, du kan ju helt enkelt säga nej till jobbet som ringde :)

2010-02-04 @ 15:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0