Frågor och svar..

Hur gammal är du om fem år? 28
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Fia, Petra och Rickard
Hur lång är du? 162 cm

Vilken är den senaste filmen du sett? Shall we dance?

Vem ringde du senast? Min bror

Vem ringde dig senast? Mamma

Hur löd det senaste sms:et du fick? Hej! Jag kommer vid 7, ska bara hem och stänga av kaffebryggaren först. Hehe

Föredrar du att ringa eller skicka sms? Lite olika. Rätt skönt med sms så man slipper prata i bland.

Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda

När såg du senast din mamma? I fredags.

Vilken ögonfärg har du? Blågröna

När vaknade du i dag? Vid 10.. riktigt skönt med lediga dagar och sovmorgon :)

Vilken är din favoritplats? I en varm famn.

Vilken plats föredrar du minst? Oj, svårt. Tandläkarstolen kanske.

Vad skrämde dig om natten som barn? Som alla barn tror så trodde även jag på monster under sängen. Dök dom monstrena upp i drömmarna hittade oftast mamma mig på toaletten.

Vad fick dig verkligen att skratta senast? Mina vänner Petra och Fia.

Hur stor är din säng? 180 bred.

Har du stationär eller bärbar dator? Stationär.

Sover du med eller utan kläder på dig? Utan

Hur många kuddar har du i sängen? Två stycken, dock ej på varandra.

Hur många landskap har du bott i? Ett

Vilka städer har du bott i? Mja, en stad och ett samhälle.

Är du social? Javisst, lite för mycket ibland kanske :P

Vilken är din favoritefterrätt? Cheesecake utan tvekan!

Tycker du om kaffe? Nope, latte går bra men inte kaffe tack. Älskar te!

Vad dricker du till frukost? Te!

Sover du på någon särskild sida? Just nu, närmast sovrumsdörren.

Kan du spela poker? Ja

Tycker du om att mysa/kela? Självklart! Fysisk kontakt är det bästa som finns! :)

Är du en beroendemänniska? Oftast, men klarar mig galant ensam om jag måste.

Känner du någon med samma födelsedag som din? Min egen farmor. :D

Vill du ha barn? Vem vill inte det? Klart jag vill ha barn tids nog!

Kan du några andra språk än svenska? Engelska och en knackig finska.

Har du någonsin åkt ambulans? Nej, den liften har jag lyckats undvika. Peppar peppar!

Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!

Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, nöjen, inredning!

Äger du dyrbara smycken? I värde? Kanske, men äger smycken som är dyrbara i hjärtat.

Vilket är ditt favoritprogram på tv? Vänner!

Kan du rulla med tungan? Ja

Sover du med gosedjur? Haha, han som ligger på den andra delen av sängen :)

Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, i någon kartong på vinden.

Vad har du närmast dig just nu som är rött? Sanden i ljuslyktan.

Flirtar du mycket? Oskyldigt flörtande..

Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nejdu!

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Något som skulle journalskrivas in på datorn på jobbet.

När var du i kyrkan senast? Oj, det var riktigt länge sen! Kan inte minnas.

Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hade man favoritlärare på högstadiet? Isåfall min egen mentor. Hon var rar :P

Hur länge har du campat som längst i ett tält? Tält? Är alldeles för bekväm för att lägga mig i ett tält och sova. Tyvärr.

Vad lyssnar du på just nu? Tvns skrål.

Vem såg dig naken senast? Jaa, vem kan det vara? ;P

Vad är det för färg på din tandborste? Ljusblå eltandborste.

Hur imponerar man på dig? Oj, genom något riktigt spontant. Och genomtänkt. Jag älskar överaskningar och har man lyckats med att överaska mig och kunna hålla det hemligt fram till överaskningsmomentet, då har man imponerat på mig :)

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Behöver inte ringa, den jag vill prata med då finns i min närhet.

Har du någon piercing? En mängd i öronen.

Din största vinst? Rickard!

Civilstånd? Förlovad sambo.

Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook , och ett antal bloggar plus min egen.

Är du fåfäng? Ja!

Ångrar du någonting du gjort? Det gör väl alla mer eller mindre. Kan få riktigt dåligt samvete över saker jag ångrar och har gjort knasigt. 

Vilket är ditt drömjobb? Mjaa, socionom är ju nåt jag länge pratat om. Men drömjobb, det tar nog sin tid innan man egentligen hittar det jobbet man drömmer om.

Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Resa mera. Helt klart! Vill bo finare och vill känna en annan frihet än vad jag gör idag. Pengar begränsar mycket. Tyvärr!

Vad har du haft för husdjur? Haft; Kanin, hamster, massor av katter. Har; två honkatter.

Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Ställ tre frågor så svarar jag.

Svär du ofta? Nej, det tycker jag inte. Svär när jag är riktigt arg.

Sverige när det är som bäst? En solig sommardag med mina vänner omkring mig.

Kan du åka slalom? Min slalomteknik består av störtlopp, först ner! :P

Vad har du ätit i dag? Spagetti och köttfärssås till lunch, köttbullar och potatis till middag.

Vad har du för utbildning? Är utbildad undersköterska.

Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Ögonen. Vissa dagar är jag riktigt nöjd med helheten! :P

Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Som dom flesta kvinnor, låren och magen.

Vilken är din bästa egenskap? Är en bra lyssnare.

Vilken är din sämsta egenskap? Jag har svårt att säga nej, tar på mig alldeles för mycket och vill aldrig neka någon något. Vissa dagar mår man bäst av att inte behöva lyfta ett finger. Men istället försöker jag hinna med att träffa alla som jag borde träffa.

Saknar du något? Semester!

Är det viktigt att fira födelsedagar? Javisst. En mysig tillställning och en anledning att träffa nära och kära :)

Vad gör dig ledsen? Lögner, skitsnack och orättvisor!

Vad gör dig glad? Mina fina vänner, min underbara R, ledighet och sommar.

Har du varit gift eller förlovad? Är ringmärkt!

Vad ska du göra i helgen? Den efterlängtade inflyttningsfesten äger rum hos Fillan då. Ser jag verkligen fram emot! :)

Vad är det knasigaste du gjort? Frågar du folk i min omgivning så är det mycket. Jag klantar mig och jag bjuder på mig själv. Så det finns ett helt lexikon med knasigheter. :D

Vad har du för laster? Sötsuget! Är galen i choklad.

Vem är din förebild? Min moster. Min mamma..

Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Gå och lägga mig! Gäsp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0