Kan man hjälpa att man längtar bort nån gång? :)

Sitter i mina tankar och fantiserar mig bort till andra platser, andra platser som till största del är raka motsatsen till den vi befinner oss i just nu.

En promenad i värme och sol.. bland fina vyer och shoppinggator som sträcker sig från centrumdelarna av staden och ner mot stranden. Människor som spelar beachvolleyboll och skratten från havets alla sysselsättningar. Promenaden som genomförs undertiden solen går ner och himlen blir så vackert färggrann. En promenad som naturligtvis är tillsammans med den man älskar.

Efter en lång stund och när solen snart lämnat havets kant, och vidare, och skymningen börjar närma sig finner vi en mysig liten utkant på strandpromenaden. Vid vattnet och i sanden.. Heta kyssar, upprymdhet och den lena sanden som gnider mot ryggen... mja, nånstans där nyper jag mig i armen och inser att jag fortfarande är kvar i Sveriges kalla och snöiga landskap.

Jag kan inte låta bli att försöka slutföra mina fantasier men känner bara att det skulle reta mitt sinne mer än nödvändigt. Så jag blir tvungen att släppa det, iaf tills denna resan kommer genomföras i verkligheten. Då tänker jag ta upp fantasin igen... och har jag tur så kanske jag får ett vackert slut på den också ;P

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0