Snöstorm?

Snön yrar utanför fönstret och himlen är alldeles grå ute. Ingen bra dag för en som påverkas negativt av väderleken med andra ord. Konstigt nog så berör den inte mig idag :)
'
Är hemkommen från en dejt med Petra, efter en lång tids uppehåll sen senaste träffen. Att sitta inomhus och titta ut på det vidriga vädret kan vara väldigt mysigt, speciellt med en kopp te i handen :) Vi plogade över många härliga samtalsämnen och jag konstaterade att jag måste börja skriva upp en att-göra-lista om jag nu ska hinna med allt innan flytt och föräldraledighet och förlossning. (även om det känns som en bit kvar till det sistnämnda)
'
Denna lista ska helt enkelt hjälpa mig att hålla koll på vad som ska göras och med några enkla små bockar så ska jag lätt få ordning på mitt virrvarr av måsten. Just nu sitter jag i ren panik och bara kan rada upp saker som måste fixas och göras. Bättre att ha sådant på papper då antar jag?
'
Jaja, ivf. Ska snart bege mig iväg och mathandla tillsammans med mor. Frysen ekar tom sen vi frostade av den häromdagen pga helrensningen av matvaror. Att dessa lediga dagar alltid ska gå åt till att göra allt som man annars inte hinner med, trist.
'
Hade en fruktansvärt hemsk dröm nu på morgonkvisten. Kändes som en skräckfilmsscen och jag kan fortfarande känna rysningarna jag hade när jag vaknade ur den när klockan ringde för uppgång. Jag befann mig i min arbetsmiljö och blev ombad av en av våra boende att gå in och titta på dennes rum för hon påstod sig se gubbar och hemska gestalter på rummet. Jag kliver in och ser en helhemsk grå och sliten gammal man som ligger i sängen och rycker sådär äckligt som dom gör i skräckfilmer och mitt på golvet går en lika gammal dam i cirklar, iklädd en nästintill genomskinligt vitt nattlinne, och låter konstigt. Jag flyger ut ur rummet i tårar och panik men ingen av mina arbetskamrater i drömmen ser det jag ser.
'
Fortsättningsvis sitter vi på kontoret och försöker förstå vad jag pratar om och på korridorsgolvet kommer sedan en halv, blödande yngre tjej krypande framåt med hjälp av hennes armar. Vi försöker få tag i denna läskiga varelse och slänga ner i en soppsäck men hon slingrar sig och gör motstånd och mitt i allt nånstans vaknar jag i djupa andningar. Usch! Som sagt, jag kan fortfarande känna den hemska rysningen gå över ryggen :S
'
Känns som att Rickard skulle behöva väckas nu.. haha. Ha en fin dag alles!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0